Hieronder vindt u een lijst met de meest gestelde vragen. Mocht u vragen hebben die niet in deze lijst staan, neemt u dan contact met ons op via inbew298@planet.nl of bel naar 070-3930647.
Wat zijn de kosten?
Zie onze tarieven.
Ben ik er voor verzekerd?
Dat is per verzekerde verschillend, fysiotherapie en acupunctuur worden vaak vanuit de aanvullende verzekering vergoed.
Voor kinderen tot 18 jaar worden de behandelingen fysiotherapie vanuit de hoofdverzekering (max imaal 18) vergoed. Verdere vergoeding vindt eventueel plaats vanuit de aanvullende verzekering.
De hoofdverzekering vergoedt ook behandelingen voor aandoeningen die voorkomen op de “lijst langdurige fysiotherapie”, echter pas vanaf de 21e behandeling. De eerste 20 behandelingen komen dan voor eigen rekening of worden (geheel of gedeeltelijk) door de aanvullende verzekering gedekt.
Om verrassingen te voorkomen is het te allen tijde goed om uw polisvoorwaarden na te kijken en eventueel contact op te nemen met uw verzekeraar.
Hoe lang duurt een behandeling?
Wij trekken 25 à 30 minuten uit voor een fysiotherapie behandeling. Acupunctuur duurt ca. 45 min.
Komen jullie ook aan huis?
Op verzoek en indien noodzakelijk komen wij ook aan huis. Voor de behandeling aan huis rekenen wij een toeslag.
Kan ik ook door een vrouw worden behandeld?
Iedere cliënt is vrij in zijn/haar therapeutkeuze.
Moet ik een verwijzing hebben?
Vanaf 1 januari 2006 is de fysiotherapeut direct toegankelijk en is een verwijzing van een arts niet nodig. Uw verzekeraar kan echter beperkende voorwaarden voor vergoeding in de polis opgenomen hebben. Navragen bij uw verzekeraar geeft ook hier zekerheid of behandelingen vergoed worden.
Voor acupunctuur heeft u geen verwijzing nodig.
Is er een wachtlijst?
Doorgaans niet en kan iedereen binnen 2 werkdagen geholpen worden. Bij afspraken op korte termijn is de keuze voor een bepaalde tijd wellicht minder groot.
Wat moet ik meenemen?
Een identiteitsbewijs, het verwijsbriefje (als u dat hebt) en een badlaken (bij behandelingen op de behandelbank).
Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
Hoewel wij onze uiterste best doen, kunnen er situaties ontstaan waarover u niet tevreden bent. Wij horen dit dan graag van u. Zo kunnen we onze service verbeteren. Indien u de voorkeur heeft om via een onpartijdig orgaan een klacht te melden kan dat. In Beweging 298 is aangesloten bij de klachtenregeling van het KNGF. Meer informatie daarover vind u op www.defysiotherapeut.com onder de knop “de fysiotherapeut”. Voor klachten rondom de behandeling acupunctuur kunt u terecht bij de Koepel Alternatieve Behandelwijzen (KAB).